Bezpieczeństwo w Internecie
Szanowni Państwo! Proszę obejrzeć prezentację - podsumowanie pierwszego semestru.
15 grudnia w naszej klasie odbędą się warsztaty rękodzielnicze. Koszt 15 zł ( materiały).
Dzieci biorące udział w Sypendiadzie Wczesnoszkolnej dla klas drugich wpłacają po 8 zł za konkurs.
Pieniądze proszę przyszykować na poniedziałek.
Potrzebny nam flet prosty sopranowy, z pojedynczymi dziurkami. Kosztuje 16 zł. Proszę o informację, bo może ktoś ma po rodzeństwie. Wtedy zamówię mniejszą ilość.
22 listopada o godzinie 15.45 odbędzie się bal jesienny. Zakończy się o godzinie 17.45. Można przygotować przebranie. Bal poprowadzi animator. Wstęp 6 zł.
Dziecko w domu przygotowuje pracę konkursową. Format A4. Termin do 28 listopada. Inspiracje:
Środa godz. 16.00 Serdecznie zapraszam. Proszę o powiadomienie
o nieobecności. Ustalimy termin rozmowy indywidualnej.
27.10. jedziemy na wycieczkę do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju. Dzieci zwiedzą muzeum, następnie wezmą udział w warsztatach czerpania papieru.
Wyjazd godzina 8.00. Powrót godz. 16.00. Koszt 40 zł.
20 października odbędą się zawody sportowe. Potrzebna jest zgoda rodzica na udział dziecka.
1. Ustala się trzy rodzaje oceniania dziecka:
a) Ocenianie bieżące, podczas każdego zajęcia;
b) Ocenianie okresowe, na pierwszy semestr i koniec każdego roku szkolnego;
c) Ocenianie końcowe, po ukończeniu pierwszego etapu edukacyjnego.
2. W klasach I - III szkoły podstawowej ocena semestralna, roczna i końcowa postępów w nauce oraz ocena zachowania ucznia są ocenami opisowymi. Ocena ta odzwierciedla poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego i wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
Ocena opisowa składa się z dwóch elementów:
• oceny zachowania
• oceny zajęć edukacyjnych.
Ocena zachowania zawiera informację dotyczącą rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka.
Ocena zajęć edukacyjnych zawiera informację na temat postępów w:
• edukacji polonistycznej, w tym umiejętności słuchania, mówienia, czytania, pisania, gramatycznych i ortograficznych;
• edukacji matematycznej, a w szczególności umiejętności liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb, rozwiązywania zadań, wiadomości geometrycznych oraz praktycznych takich jak posługiwanie się zegarem, kalendarzem, termometrem, wagą, pieniędzmi, miarką;
• zainteresowań i umiejętności przyrodniczych;
• aktywności artystycznej i ruchowej.
W ocenie opisowej zajęć edukacyjnych stosuje się następujące sformułowania:
• wspaniale
• bardzo dobrze
• dobrze
• postaraj się
• słabo
• niezadowalająco.
Ocena opisowa uwzględnia osiągnięcia ucznia z języka obcego nowożytnego i zajęć komputerowych.
3. Ocena bieżąca, semestralna, roczna i końcowa w klasach 1-3 z religii/etyki jest oceną cyfrową w skali od 1 do 6.
4. Forma oceniania bieżącego.
a) Ocenianie bieżące w klasach I – II i w I semestrze w klasie III ustala się w symbolach literowych według podanych opisów:
W–Wspaniale
B - Bardzo dobrze
D – Dobrze
P – Postaraj się
S – Słabo
N – Niezadowalająco
b) W klasie trzeciej w drugim semestrze ocena bieżąca wyrażona jest oceną cyfrową
w skali od 1 do 6.
Ocenianie bieżące postępów w nauce:
W lub 6 otrzymuje uczeń, który:
• opanował wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie,
• podejmuje dodatkową pracę na lekcji,
• samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
• biegle rozwiązuje sytuacje problemowe związane z tematyką zajęć,
• korzysta z różnorodnych źródeł informacji,
• osiąga sukcesy w konkursach i zawodach sportowych,
• pomysłowo i oryginalnie rozwiązuje problemy teoretyczne lub praktyczne
• potrafi samodzielnie wyciągać wnioski, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe.
B lub 5 uzyskuje uczeń, który:
•opanował w pełnym zakresie wiedzę i umiejętności przewidziane w programie nauczania w danej klasie,
• sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami,
• rozwija swoje zainteresowania,
• aktywnie pracuje na lekcji,
• samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania,
• uczestniczy w konkursach i zawodach sportowych,
• potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań w nowych sytuacjach.
D lub 4 otrzymuje uczeń, który:
•opanował wiedzę w zakresie wykraczającym poza wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej,
• poprawnie stosuje wiadomości,
• rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne,
• aktywnie pracuje na lekcji.
P lub 3 uzyskuje uczeń, który:
• opanował większość wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania
w danej klasie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej,
• ma braki w opanowaniu podstawy programowej, które nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia
podstawowej wiedzy w dalszej nauce,
• wykonuje zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności,
• niektóre zadania wykonuje przy pomocy nauczyciela.
S lub 2 otrzymuje uczeń, który:
• słabo opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie wymagań zawartych w podstawie programowej,
• większość zadań wykonuje pod kierunkiem nauczyciela,
• wymaga dodatkowych wyjaśnień sposobu wykonania zadania,
• często nie kończy podjętej pracy.
N lub 1 uzyskuje uczeń, który:
• nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania w danej klasie na poziomie wymagań określonych w podstawie programowej, braki uniemożliwiają przejście do następnej klasy,
• nie jest w stanie rozwiązać zadania o niewielkim – podstawowym stopniu trudności,
• odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara się, niszczy prace.
Przy ustaleniu oceny z zakresu edukacji plastycznej, muzycznej, technicznej oraz
z wychowania fizycznego bierze się pod szczególną uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywaniu się z obowiązków wynikających ze specyfiki poszczególnych edukacji.
Metody bieżącego oceniania uczniów:
1. Sprawdzanie przez nauczyciela samodzielnie wykonanej przez uczniów pracy na lekcji i w domu w celu określenia poziomu:
• poprawności przyswojonych wiadomości,
• biegłości w opanowanych umiejętnościach,
• sposobu rozumowania w procesie dochodzenia do wniosku,
• umiejętności korzystania z wcześniej nabytych doświadczeń edukacyjnych.
2. Metoda ustnego odpytywania uczniów w celu sprawdzenia, np.:
• umiejętności czytania,
• znajomości zasad ortograficznych, matematycznych,
• biegłości w obliczaniu czterech działań arytmetycznych,
• umiejętności interpretowania treści zawartej w tekstach,
• celowości zastosowania określonej metody rozwiązywania problemów,
• stopnia trwałości przyswojonej wiedzy itp.
3. Metoda krótkich sprawdzianów, testów wiadomości i umiejętności, konkursów, quizów, w których uczeń:
• odpowiada na różne pytania,
• uzupełnia luki w zdaniach, w tekstach,
• dokonuje wyboru poprawnej odpowiedzi,
• przekształca zadania,
• rozwiązuje zagadki,
• wyróżnia logiczne zależności,
• proponuje nowe rozwiązania.
II. Ustalenie opisowej oceny zachowania na I etapie edukacyjnym.
1. Ocena opisowa zachowania ucznia semestralna, roczna i końcowa obejmuje następujące kryteria:
• stosunek do obowiązków szkolnych,
• udział w życiu klasy, szkoły, środowiska,
• kulturę osobistą,
• aktywność,
• zaangażowanie i inicjatywę.
2. Ocena bieżąca zachowania ucznia wyrażona jest za pomocą symboli literowych:
Z – znakomicie - złoty medal, otrzymuje uczeń, który:
• przestrzega ustalonych zasad zachowania w klasie i szkole,
• umie zgodnie współpracować w zespole,
• potrafi opanować negatywne emocje,
• chętnie udziela pomocy innym,
• aktywnie uczestniczy w uroczystościach i imprezach szkolnych,
• systematycznie odrabia prace domowe, jest punktualny, dba o piękno mowy polskiej.
B - bez zastrzeżeń- brązowy medal- uzyskuje uczeń, który:
• przestrzega norm zachowania w klasie i szkole,
• radzi sobie z opanowaniem negatywnych emocji,
• odrabia prace domowe,
• jest punktualny,
• godnie uczestniczy w uroczystościach i imprezach szkolnych,
• stara się pięknie wypowiadać w języku polskim,
• słucha i wypełnia polecenia.
N –niezadowalająco- czarny medal- otrzymuje uczeń, który:
• nie przestrzega norm zachowania w klasie i w szkole,
• nie jest systematyczny w odrabianiu prac domowych,
• nie potrafi opanować negatywnych emocji,
• jest niepunktualny,
• nie słucha i nie wypełnia poleceń,
• nie troszczy się o piękno mowy ojczystej.
We wtorek 04.10. w trakcie trwania zajęć szkolnych pojedziemy na wycieczkę do lasu. Na miejscu w Gorzeszowie, pod opieką leśników będziemy poznawać las i jego mieszkańców. Na zakończenie upieczemy kiełbaski.
Gdyby mocno padał deszcz wycieczka zostanie przełożona na inny termin.
Zapraszam na pierwsze zebranie 14 września o godzinie 16.00