Październik

Na środę 10.10.

W zeszycie do kaligrafii uzupełniamy litery e, E, i, I.

Czytamy samogłoski: iaeo, oaie, aieo, eiao, itp. Zwracamy uwagę na dokładną i wyraźną wymowę tych głosek.
Uzupełniamy zeszyty do matematyki w kratkę. Ci, którzy mają braki.

Proszę o patyczki. Część dzieci ma w szkole, część w domu. Proszę o przyniesienie patyczków do szkoły i przechowywanie  ich w szufladzie.

Będziemy jutro malować. Potrzebne są farby akwarelowe, cienkie pędzelki i chusteczki higieniczne. 

Nożyczki i klej potrzebne są codziennie. Proszę sprawdzić z dzieckiem, czy są w piórniku. Jeśli nie ma, proszę uzupełnić braki.

 

 

Na czwartek 4.10.

Uzupełniamy zeszyt do kaligrafii s.15. Przynosimy do szkoły stare gazety. Będziemy wycinać poznane samogłoski. Będą potrzebne nożyczki.
Dzieci, które uczą się czytać czytają w domu poznane samogłoski, np.: aao, aae, oae, eea, aoe, aao, itp. 
Dzieci czytające czytają ulubione teksty lub wiersze Juliana Tuwima

Poniedziałek 1.10.

Od dzisiaj dzieci noszą w teczkach papierowych A4  kartę aktywności. Każdego dnia będę oceniała zachowanie i aktywność, przyznając światła: zielone, żółte, czerwone. Jeżeli ktoś otrzyma światło zielone i literę P, to znaczy, że wszystko jest  w porządku. Światło żółte zwraca uwagę, że coś nie grało do końca. Najczęściej to łamanie przyjętych przez klasę zasad (bieganie po klasie i korytarzu, głośne rozmawianie podczas zajęć, brak uwagi i koncentracji na zadaniu, przeszkadzanie innym). Światło czerwone ostrzega - tak nie możesz się zachowywać ( bicie, zaczepianie, przezywanie). 

Zadanie domowe na wtorek 2.10.

Dzieci miały wziąć do domu ćwiczenia z języka polskiego i uzupełnić braki do 27 strony.

WAŻNE

Kredki i ołówki temperujemy w domu. Dziecko codziennie sprawdza, czy wszystkie kredki
i ołówki są przygotowane do pisania w szkole. Unikamy w ten sposób tłoku i zamieszania przy temperowaniu ołówków w szkole.

Zadanie domowe na  27.09.

1.Zeszyt do kaligrafii matematycznej s.13

2.Zeszyt do kaligrafii polonistycznej s.14

Uczyliśmy się rysować kota. Kto miał trudności, może poćwiczyć w domu.

AVIVA

Ubezpieczenie

Jutro włożę do tornistra dokument, który po zapoznaniu należy podpisać i oddać mi do piątku. Koszt ubezpieczenia 55 zł.
Jeżeli dziecko jest ubezpieczone przez Państwa w innej instytucji proszę o stosowny dokument. 

Na czwartek 27.09.

Proszę przygotować zestaw kwadratów do budowy modeli wyrazów. Najlepiej wykorzystać blok techniczny.  Kwadraty wykonujemy w rozmiarze
4 cm x 4 cm w trzech kolorach: białym, czerwonym i niebieskim po 20 sztuk z każdego koloru.

Sobota 29.09.

W sobotę odrabiamy 2 listopada. Dzieci przychodzą do szkoły bez tornistrów o 8.50. Kończą zajęcia  o 11.20. Następnie udamy się na stadion, gdzie o godzinie 12.00 nastąpi uroczyste otwarcie Nartorolkostrady. Rodzice mogą odebrać dzieci wcześniej i udać się z nimi na stadion. Dzieci dojeżdżające wrócą do domu według rozkładu odjazdów autobusów .

Zadanie domowe na środę 26.09.

Zeszyt do kaligrafii matematycznej s.11 i s.12.
Głoskujemy wyrazy z "a" na początku wyrazu, w środku i na końcu, typu: aparat, ananas, samolot, wazon, makaron, klasa, żaba, 

Na jutro proszę blok techniczny z kolorowymi kartkami, nożyczki, klej.