Dzisiaj poznawaliśmy rośliny łąkowe. Sprawdź, ile zapamiętałeś
z zajęć.
Coraz bliżej do realizacji ogólnopolskiego projektu. Czas zatem do pracy.
Uczymy się piosenki i scenki z filmu.
Dwa dni Fefe pomieszkiwała u Dawida. Dzisiaj wszyscy
z zaciekawieniem słuchaliśmy co robiła i jak jej było.
W klasie odbyło się losowanie i szczęśliwy los trafił do Fabiana. Jedna dziewczynka, aż się popłakała, dlaczego Fefe nie leci do niej. Przyjdzie pora i na tę dziewczynkę :)
W poniedziałek w szkole na muchę Fefe czekała niespodzianka. Przyjechała z Czech z Trutnova. Wszyscy stwierdziliśmy, że muszka ma szczęście. bo teraz zamiast w tornistrze podróżuje w walizce. Ma tam swój kocyk, kredki, mały notesik. Może robić zapiski.
Z Adasiem mucha podróżowała poza granicami Polski. Z tego tytułu otrzymała dowód. Ważna osobistość z tej Fefe.
Od Adasia mucha powędrowała do Dawida.
Zuzia jest kolejną osobą, która gości w swoim domu Fefe. W piątek dowiemy się co mucha robiła u Zuzi. Następną osobę, do której uda się mucha, wybierze pani Asia. Ciekawe z kim Fefe spędzi weekend.
W piątek 29 kwietnia szydełkowa mucha Fefe rozpoczęła swoją podróż. Obchodziliśmy w klasie Urodziny Zosi i wiadomo było kogo pierwszego mucha odwiedzi. Wiadomo solenizantkę. Do kogo następnego poleci, dowiemy się w poniedziałek.
Adaś jest zwycięzcą. Najszybciej wypełnił cegiełkami basztę.
BRAWO ADASIU!
Czekamy na kolejnych czytelników=zwycięzców.
Baszty rosną. U jednych systematycznie się powiększają, inni są na etapie gromadzenia cegieł.
Dzisiaj graliśmy w grę Podwajanie i połowienie.Trafiona chociaż początki były trudne. Graliśmy w dwójkach. Niektórzy nawet po kilka razy. Założyliśmy, że będziemy grać w tę grę raz w tygodniu. Będzie coraz lepiej.
Byliśmy na godzinnym spacerze. Tym razem obserwowaliśmy wiosnę wokół domów i nad strumykiem. Mieszkańcy osiedla mile nas pozdrawiali. Było wesoło i przyjemnie.
Szukaliśmy wiosny. Padał delikatny deszczyk, śpiewały skowronki. w przyrodzie zaczyna się ruch. Znaleźliśmy dwa pierwiosnki, ale zanim padła wiadomość, że nic nie zrywamy, kwiatki już były w dziecinnych rączkach.
Żaba Żaneta ma żółte spodenki, różową bluzkę z żabotem. W ręce trzyma żonkile i róże. Ma też żakiet na chłodne dni.
Już są. Nie wyobrażamy sobie komina przy ulicy Wesołej bez pary bocianów. Odwiedzają nas od wielu lat. Dla zabawy - ułóż puzzle.
W aplikacji http://www.jigsawplanet.com/ możesz samodzielnie tworzyć puzzle.
Wymienić miesiące od stycznia do grudnia jest łatwo. Podobnie z dniami tygodnia. A kto umie odpowiedzieć na pytanie: Lipiec, który to z kolei miesiąc w roku? Albo uzupełnić zdanie: Drugi dzień tygodnia to .... .
Do doskonalenia umiejętności wykorzystujemy pomoce wykonane przez naszą Panią. Dzisiaj popularnością cieszyły się kredki z nazwami miesięcy, które należało przypiąć klamerkami w odpowiedniej kolejności.
Uzupełnialiśmy też dni tygodnia. Będą pasowały do wiosennej dekoracji klasy.
Nasza rzeżucha ma osiem dni. Ala zmierzyła dzisiaj całą roślinkę. Okazało się, że ma 12 cm długości. Pod ziemią 5 cm, w części nadziemnej 7 cm.
W kolorowych kubkach umieszczam zadania z zachowaniem stopnia trudności. Z kubka oznaczonego numerem 1 dzieci wybierają zadanie
i rozwiązują je, następnie wklejają rozwiązanie do zeszytu. Po wykonaniu zadania z pierwszego kubka przechodzą do kolejnego. I tak do ostatniego. Każdy pracuje we własnym tempie. Zadanie, z
którym dziecko nie radzi sobie-odkłada lub skorzysta z pomocy n-la (kolegi).
Zadania z kubka stosuję na edukacji matematycznej, polonistycznej
i przyrodniczej. W klasie pierwszej zastosowałam je po raz pierwszy na matematyce. Niektórzy uczniowie wykonali wszystkie zadania.
Osiem osób rozwiązywało zadania konkursowe. Na wyniki czekamy do maja.
W rytmie muzyki dzieci wydzierały z papieru jak najdłuższy pasek, następnie porównywały długości. Później każdy mierzył stopami pasek Bartka. Wynik zapisywali na kartkach. Okazało się, że na kartkach są liczby 9, 10, 11. Dlaczego? Bartosz G. pięknie podsumował zadanie.
Na zakończenie z pasków powstały papierowe kule, które lądowały
w koszu na śmieci. Była zabawa, ruch i matematyka.
Układ Słoneczny w wykonaniu dzieci i Rodziców. Piękne prace. Na szkolnym korytarzu powstała galeria, którą chętnie odwiedzają uczniowie z innych klas.
Dzisiaj działo się bardzo dużo. Ale największą radość sprawił jeżyk. Wszyscy chcieli doświadczyć ja się na nim siedzi i leży. Niestety udało się zrobić tylko dwa zdjęcia, bo bateria w aparacie padła.
Dziękuję pięknie Zosi Sz., Ali T., Amelce G. i Adasiowi B. za przepisanie życzeń na kartki, które wysłaliśmy naszym partnerom
z projektu.
Dzieci miały bardzo dużo do pisania. Spisały się na medal.
Dzieciom podoba się aplikacja QR Code Generator Można w niej zaszyfrować wiele zadań i informacji. Jest prosta w
obsłudze.
Niektórzy przynieśli dzisiaj ze szkoły kartki z zakodowanymi działaniami matematycznymi. Do ich obliczenia będzie potrzebna QR Droid bezpłatna aplikacja na telefon pobrana ze
Sklepu Play.
Nasi partnerzy w projekcie 24 zadania na czas oczekiwania.
Rozwiązujemy zagadki
Cztery litery ustawisz w rzędzie, to wtedy władca w koronie będzie. Gdy dwie litery dostawisz nowe, zmieni się nagle w zwierzę domowe.
Przygotujmy dziecku zestaw kartoników z literami k, r, ó, l, i, k. Na początku dajmy cztery, będące rozwiązaniem pierwszej części zagadki. Dziecko ułoży rozwiązanie i odczyta wyraz. Przeczytajmy
drugi człon zagadki i dajmy dwa pozostałe kartoniki. Powstały dwa wyrazy król i królik. Można narysować króla i podpisać go, królika ulepić z plasteliny i zrobić mu wizytówkę.Lub odwrotnie.
Zabawa gotowa. Uczy i bawi.
Na matematyce każdy otrzymał zestaw różnych figur geometrycznych, z których ułożył prosiaczka,
następnie na wykresie zaznaczał ile zużył kół, kwadratów, prostokątów, trójkątów. Było dużo pytań typu ile? i dużo liczenia.
18 listopada
Świat kręci się wokół świnek. Z torebki papierowej i różowych elementów zrobiliśmy pacynki. W trzyosobowych grupach bawiliśmy się naszymi Świnkami Łakomczuszkami. Niektórzy nadali swoim zabawkom imiona.
Pani Asia kupiła nam kubki i ćwiczymy sprawność rąk, koncentrację uwagi i szybkość. Zorganizujemy zawody- kto pierwszy zbuduje piramidę z kubków.
We wtorek pracowaliśmy w zespołach. Układaliśmy duże puzzle,
z których powstały domy. Następnie naklejaliśmy je na szary papier
i kolorowaliśmy kredkami. Powstało pięć okazałych budynków.
My dalej działamy wokół litery k K. Dzisiaj budowaliśmy modele wyrazów. Stosowaliśmy niebieskie cegiełki dla spółgłosek i czerwone dla samogłosek. Niektórzy muszą poćwiczyć głoskowanie w domu, bo gubią głoski i zamiast m-o-t-e-k wychodzi m-o-t-k.
27 października
I znowu dzień zaczął się od próby. Niektórzy muszą w domu utrwalić rapowankę, bo nie pamiętają wersów. Wszyscy powinni mieć tekst do powtórzenia w domu.
Po powrocie z próby oglądaliśmy albumy. Poznaliśmy literę e E.
22 października
Od rana mieliśmy próbę przed pasowaniem. Śpiewaliśmy trzy piosenki, rapowaliśmy tekst, rozwiązywaliśmy zagadki i odpowiadaliśmy na pytania dziennikarza. Pani Asia pochwaliła nas za zachowanie. Po powrocie do klasy zjedliśmy śniadanie. Od wczoraj rozwiązujemy zadania z testu diagnozującego. Niektórzy złoszczą się, bo nie umieją rozwiązać niektórych zadań. Pani mówi, że jak człowiek czegoś nie umie teraz to na pewno w szkole się nauczy. I żeby się nie martwić.
Mieliśmy problemy z pojęciami rząd i kolumna, ale pani nam wytłumaczyła. Kilkoro z nas miało problem z podziałem na głoski wyrazów: bocian i zegarek. Pani mówi, że w klasie drugiej nikt takich kłopotów miał nie będzie.
Na zakończenie malowaliśmy bardzo przyjemne obrazki. Pani zrobi z nich wystawę.
Rano, jak w każdy poniedziałek byliśmy na w-fie. Dzisiaj aż pięć osób nie ćwiczyło, ale Pani powiedziała, że są usprawiedliwieni, bo byli chorzy. Ćwiczyliśmy w dwóch grupach. Na końcu lekcji Pani Asia oznajmiła, że grupa, która wykonywała ćwiczenia zgodnie z jej poleceniami otrzyma złote medale, za koncentrację i uwagę oraz za słuchanie ze zrozumieniem. Grupa Piotrusia spisała się na medal. Po śniadaniu poznaliśmy literę m. Pani Asia zapytała kogo kochamy najbardziej na świecie. Głośno odpowiedzieliśmy, że mamę, i tatę, i babcię, i dziadka i pieska ktoś dodał. Później układaliśmy modele wyrazów, w których słychać m. Pani pokazała jak tę literę pisać i ćwiczyliśmy. Najpierw rękę kreśląc znaki literopodobne, następnie na
przygotowanych wzornikach litery m M.
O! To pływa! O! To tonie!
Dzień zaczęliśmy od eksperymentowania. Pani podzieliła nas na grupy. Była grupa niebieskich, pomarańczowych, zielonych, żółtych
i różowych. W grupach wybraliśmy liderów. Zgromadziliśmy różne przedmioty, które później wrzucaliśmy do pojemników z wodą
i sprawdzaliśmy co pływa, a co tonie. Na końcu liderzy podsumowali pracę swoich grup. Zweryfikowaliśmy wnioski.
Tworzymy swój własny elementarz. Pierwsza strona z literą a A już gotowa. Jutro będziemy tworzyć stronę tytułową i stronę z literą l L.
Tak wygląda strona elementarza zaprojektowana przez Amelkę.
Żegnaliśmy lato gruszkami i jabłkami wylepionymi plasteliną. Uczyliśmy się pisać literę wielką A i małą a. Z tym pisaniem było raz lepiej, raz gorzej. Pani Asia za staranną pracę nagradzała nas punktami i zapisywała je w ClassDojo.
Ustalaliśmy za co będziemy zbierać punkty i za co je tracić. Na koniec miesiąca dla tego, kto nazbiera najwięcej punktów będzie nagroda.
A na koniec semestru medal. Trzeba się starać.
Ćwiczyliśmy wymowę samogłosek. Jak aktorzy. Najpierw wdech i na wydechu wymawialiśmy różne układy samogłosek, np.: aouye, ouaey, ae ae ae ae ae, au au au au au, ao ao ao ao ao. Chcemy ładnie i wyraźnie mówić.
Chwilkę ćwiczyliśmy przy muzyce. Ale nie wszyscy lubią aktywne przerwy śródlekcyjne.
Dyskutowaliśmy co można robić w szkole. Dokładaliśmy własne pomysły. Rozmawialiśmy na temat zachowania się w budynku szkolnym i podczas zajęć w klasie. Liczyliśmy wyrazy w zdaniu.
Strona 8 i 9 powinna być pięknie uzupełniona. Pani Asia zwracała uwagę na to czy mieścimy się w konturach, czy dokładnie
wykonaliśmy rysowanie po śladzie.
Na w-fie tworzyliśmy drużyny, kozłowaliśmy piłkę, podawaliśmy piłkę do kolegów, bawiliśmy się w listonosza. Nauczyliśmy się ustawiać
w dwuszeregu.
Tworzyliśmy zbiory. Nadal ćwiczyliśmy kierunki.
Uzupełnialiśmy rysunek- na środku Pani narysowała szkołę, a my pilnie słuchaliśmy i dorysowywaliśmy elementy we właściwych miejscach.
Uczyliśmy się krótkiego wiersza.
"W szkole na nas czeka
rzecz nowa - obowiązek,
i coraz mniej zabawek,
i coraz więcej książek."
Na koniec zajęć Pani Asia oceniała naszą aktywność i zachowanie. Nagrodą był złoty medal.
Dzisiaj dużo się działo. Rzucaliśmy dużą kostką. Liczyliśmy na patyczkach. Zaznaczaliśmy, które rybki płyną w lewą stronę. Poprawialiśmy słabo widoczne kontury kwiatka w doniczce. Poszliśmy do biblioteki czytać książkę pod tytułem "Plastusiowy pamiętnik".
Zjedliśmy śniadanie. Nasza pani smuci się, bo niektórzy zamiast zdrowej kanapki, owoców i warzyw jedzą słodycze, piją słodkie soczki, jedzą rogaliki 7days.
Po śniadaniówce mogliśmy się chwilę pobawić.
W końcu doczekaliśmy się i zaczęliśmy lepić Plastusia, bohatera naszej pierwszej lektury.
Na koniec było podsumowanie zajęć. Sprawdzaliśmy, czy osiągnęliśmy cele dzisiejszego dnia. Wszystko wyszło wspaniale.
Dzisiaj w klasie obchodziliśmy szóste urodziny Nadii i Fabiana. Zjedliśmy pyszne cukierki, które przyniosło rodzeństwo.
Czytaliśmy proste wyrazy (domy, foka), następnie dzieliliśmy je na sylaby i głoski.
Wskazywaliśmy prawą i lewą stronę, kozłowaliśmy piłkę prawą ręką.
Rozmawialiśmy o pasowaniu dzieci na ucznia. Słuchaliśmy piosenkę pt. "Zawsze razem".
Z przyjaciółmi się nie nudzę, z nimi zawsze jest weselej.
Oni w biedzie dopomogą, tacy są już przyjaciele.
Wiedzą, gdzie przygoda mieszka, jak uśmiechem zaczarować,
a gdy kogoś chcą pocieszyć, najpiękniejsze znajdą słowa.
Refren:
Razem w szkole, razem na podwórku,
razem wiosną i jesienią.
Nasza przyjaźń szybko rośnie z nami.
2. Moc pomysłów mamy w głowach, żeby bawić się wspaniale.
Prostą drogę do radości z przyjaciółmi można znaleźć.
A gdy zmęczy nas zabawa, bo i tak się może zdarzyć,
na obłokach popłyniemy do krainy pięknych marzeń.
Refren:
Razem w szkole, razem na podwórku...