Wyniki Ogólnopolskiej Stypendiady
Ortografia wyróżnienie Adam Bugajski
Matematyka wyróżnienie Zofia Szablewska
Bartosz Kowalczyk
Adam Bugajski
Plastyka wyróżnienie Julia Bieniasiewicz
Maria Łękawska
GRATULUJĘ ZWYCIĘZCOM!
Stypendiada to konkurs, w którym udział bierze kilka tysięcy uczniów. Znaleźć się w gronie wyróżnionych to zaszczyt.
Podczas balonowej przerwy dzieci zaobserwowały, że balony zaczęły przyklejać się do ściany. Magia, czy co? ...
Proszę pani, potarłam balon o bluzkę i on „powiesił” się na ścianie. Wszyscy zaczęli trzeć balony o bluzy i przyklejać je do ściany.
Po matematyce mogliśmy eksperymentować z balonami. Dzieci cieszyło jak pocierają balonem o włosy i one zaczynają „wstawać”. Balony iskrzyły przy pocieraniu o wełniany sweterek.
Wytłumaczyłam, że przez pocieranie materiał naelektryzował się, pojawił się tam prąd , który przyciągał lub odpychał podobnie jak magnesy. Tylko, że tu nie potrzeba magnesów. Na koniec
doświadczaliśmy jak balony podnoszą kawałki papieru.
Skorzystaliśmy z zaproszenia J
Serdecznie zapraszamy na
lekcję online prowadzoną z Polskiej Stacji
Antarktycznej im. Henryka Arctowskiego.
Tytuł: Kiwi Antarktyki – czyli o pingwinach słów kilka
Termin: 02.02.2017 r.
Godzina: 11:00-11:40
Etap edukacyjny: I (klasy I-III SP)
Język: polski
Opis: Podczas lekcji będziecie mogli poznać cykl życia pingwinów gniazdujących na Wyspie Króla
Jerzego oraz ich zwyczaje
i zachowania. Dowiecie się także jacy inni przedstawiciele tych ptaków mogą odwiedzić lęgowe gatunki. Odpowiemy również na pytanie czy pingwin jest zawsze czarno-biały?
Prowadzący: Daria Dasia Bloch-Lewandowska, Ewa Przepiórka
Punktualnie o 11.00 połączyliśmy się z
Antarktydą. Z początku mieliśmy kłopoty z głosem, ale wszystko dobrze się skończyło i mogliśmy
z zainteresowaniem oglądać naszych ulubieńców- pingwiny Adeli. Pani Daria i Pani Ewa ciekawie opowiadały o życiu ptaków. Mogliśmy podziwiać piękne zdjęcia i oglądać filmiki. Po raz pierwszy
braliśmy udział w lekcji online.
Wysłaliśmy wiadomość do polskich naukowców ze Stacji Badawczej na Antarktydzie. Odpisali nam, pozdrowili nas, a jutro będziemy ogladali lekcję on line o pingwinach Adeli. Będziemy mogli
czatować
z naukowcami.
Dzisiaj w nocy nadeszła wiadomość:
Szanowni Państwo!
Na prośbę przesyłam zdjęcia pingwinów białookich potocznie zwanych Adeli zrobione przez naszego obserwatora ekologicznego Ewę Przepiórkę.
Z wyrazami szacunku
Daria Bloch-Lewandowska
Dzisiaj poznaliśmy program, w którym można tworzyć kartki, proste komiksy, bajki. W domu należy stworzyć mini plakat na temat ochrony przyrody lub bezpiecznych ferii. Program jest łatwy, dzieci zostały z nim zapoznane. Powinny sobie poradzić.
Zosia S.
Adam
Adam
Zosia P.
Bartek K.
Julka
Dawid Ł.
Krzyś
Krzyś
Amelka
Sabinka
Kuba
Tosia
Zosia Sz. II miejsce
Alicja T. III miejsce
Adam B. I miejsce
Bartosz K. V miejsce
Dawid K. VIII miejsce
Julka, Marysia i Marta
GRATULUJEMY!!! WSPANIALE SIĘ SPISALIŚCIE!
Na piątek znamy słowa na pamięć.
Adaś już testuje aplikacje, które poleciłam. Cieszy mnie to bardzo.
Oto praca Adasia wykonana w Pic Collage. Jeśli macie wolne popołudnie idźcie do kina. Adaś mówi, że warto obejrzeć film "Szajbus i pingwiny".
Wysyłajcie zdjęcia na mój adres joanna.durol@gmail.com . Będę je zamieszczała w GALERII.
Mikołaj przyniósł niektórym z Was tablety. Proponuję ściągnąć kilka aplikacji, które umilą Wam czas i wiele nauczą.
Na początek:
Lightboot - napisz swój pierwszy program, może masz zadatki na przyszłego programistę,
Scratch Jr - programowanie,
Pic Collage - wykonaj samodzielnie zdjęcie, nadaj mu tytuł, wklej naklejki, baw się
dobrze, efekty swojej pracy możesz do mnie wysłać,
a ja zamieszczę je na stronie,
WeeMee - zaprojektuj awatara, masz wiele możliwości,
Ortografia - poćwicz pisownię wyrazów z różnymi trudnościami,
Math Duel - możesz dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić, sprawdzić, kto sprawniej liczy - Ty czy kolega, koleżanka, tata, mama.
Mirror Image -zrób zdjęcie (ikona aparatu), a następnie przekształć je w magiczny sposób i poszukaj np. osi symetrii.
Więcej informacji na ClassDojo.
Dla tych, którzy byli dzisiaj nieobecni, zapomnieli lub nie zdążyli napisać. Poznajemy zasady pisowni wyrazów z "ch". W niebieskiej, papierowej kieszonce powinno być 12 pomarańczowych paseczków z
wyrazami:
dach, daszek, strych, stryszek, maluch, maluszek, mucha, muszka, kożuch, kożuszek, Zbych, Zbyszek.
W domu należy ułożyć 6 zdań z wyrazami z ch i zapisać je w zeszycie OK.
Piszemy w zeszycie w szeroką linię. Sprawdzamy jak nam wychodzi. I okazuje się, że jest dobrze. U niektórych dzieci wspaniale, nieliczna grupa musi jeszcze popracować nad swoimi literami. Poniżej prezentacja kilku próbek pisma.
Mamy już motyle z Grecji, Estonii, Niemiec, Belgii, Rumunii, Czech
i Turcji. Pozostałe w drodze.
To nie koniec naszego projektu. Teraz każdy zaprezentuje krótko państwo, które jutro wylosuje.
Pani Asia dziękuje Ali za pomoc podczas adresowania listów.
Już zaczęły fruwać. Pierwszy motyl przyleciał do nas z Belgii. A dllaczego. Bo bierzemy udział w mini projekcie Butterrflies Across Europe 2016.
Wycieczka udała się. Zwiedziliśmy muzeum, czerpaliśmy papier i wesoło spędziliśmy czas na świeżym powietrzu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się i bawiliśmy w berka. Podziwialiśmy jesienne krajobrazy i kolory.
Rzeczowniki opanowane. Podczas zabawnych scenek, które przygotowaliśmy w grupach, łatwo było uzupełnić plakat, który podsumował zajęcia. Wszyscy zadanie wykonali prawidłowo.
Instrukcja do pudełka:
Bartek ma się czym pochwalić. Będzie pysznie i pachnąco, a na święta znakomite uszka z grzybami.
A to grzyby, które wypatrzyła pani Asia. Zostawiła je w lesie zwierzętom. Bo wszystkie trujace.
W piątek w grupach rozpoznawaliśmy drzewa, owoce i liście. Najlepiej z zadaniem poradziła sobie Zuzia, Sabinka, Natalia i Pola. Dziewczynki sprawnie wykorzystały swoją wiedzę i zastosowały ją w
praktyce.
Dzisiaj każdy samodzielnie rozpoznawał liście i podpisywał z jakiego pochodzą drzewa. Większość doskonale wykonała zadanie. Niektórzy zanieśli pracę do domu, aby jeszcze się poduczyć. Pani
Asia powiedziała, że bedzie oceniać znajomość rozpoznawania liści po ich kształcie i estetykę wykonanej pracy.
Mistrzami Matematyki w odejmowaniu zostali Zosia, Dawid i Adam. Szybko obliczyli wyniki i prawidłowo pomalowali węża. Bardzo dobrze odejmuje Ala, Zuzia, Natalia i Bartek K. Gratulacje dla
nich.
Kilka osób powinno codziennie trenować odejmowanie, bo podają wyniki prawidłowo, ale w bardzo wolnym tempie.
Dobiegła końca hodowla kryształów soli. Oglądaliśmy małe kryształki pod mikroskopem.
W czwartek będzie pierwsze dyktando w tym roku szkolnym. Już piąty dzień utrwalamy pisownię.
Dzisiaj robiliśmy słoneczniki. Wyszły nam pięknie. Są ozdobą naszej klasy. Wszyscy się nimi zachwycają.
Budujemy i liczymy ile klocków potrzbujemy do zbudowania 3 pięter, czterech, itd. Dawidowi i Adamowi zadanie sprawiało przyjemność. Byli dociekliwi i świetnie obliczali liczbę klocków zużytych na budowę kolejnych pięter piramidy.
Podczas dzisiejszego eksperymentu bawiliśmy sie wspaniale. Do miski wsypaliśmy mąkę ziemniaczaną (skrobię) i dolaliśmy wody. Cechą charakterystyczną powstałego płynu było to, że twardniał pod wpływem nacisku. Wydawało się, że im większą siłę na niego wywieraliśmy tym większy opór stawia ciecz. Ta ciecz była zarówno płynem jak i ciałem stałym.
Chwytając szybko ciecz i obracając ją rękoma tworzyliśmy z niej kulę, jednak zaraz po zaprzestaniu czynności obracania ciecz rozlewa się
i przelewa się przez nasze palce.
Właściwości cieczy nieniutonowskiej przypominają bagna lub ruchome piaski. Osoby i zwierzęta, które grzęzną szarpiąc się sprawiają, że bagno jeszcze bardziej je trzyma i wciąga.
Zostaliśmy przyjęci do międzynarodowego projektu "Blue". W naszej klasie jest wiele osób, które bardzo lubią ten kolor. Chcemy się o nim dowiedzieć jak najwięcej. Poruszymy zagadnienia pogodowe, namalujemy morze i wiele innych, ale to na razie tajemnica.
Rozpoczęcie roku szkolnego 1 września o godzinie 9.00. Zbiórka na hali sportowej 8.50. Obowiązuje strój galowy.
Plan zajęć obowiązuje od piątku 2 września.