W czwartek 23.06. zajęcia do 12.00.
Zakończenie roku szkolnego 24.06. o godz. 9.00. Zbiórka w naszej klasie o godz. 8.50.
14.06.
Zadanie domowe na środę - czytanie s. 56.
Dokończenie kolorowania elementów do plakatu.
Oglądamy filmik o żabie i uczymy się śpiewać piosenkę.
Zadanie domowe na wtorek - czytanie s. 50-51
Obliczenia z wykorzystaniem monet zad.2 s. 49
To zadanie było w szkole, ale proszę w domu o utrwalenie.
Proszę, aby na jutro dzieci przyniosły po kilka monet 10gr, 20gr, 50gr, 1zł do obliczeń.
09.06.
Zadanie domowe na piątek- Czytanie s.40 Głośno, wyraźnie
z odpowiednią intonacją. Odbędzie się klasowy konkurs pięknego czytania.
Liczymy w zakresie 100 dziesiątkami. Proszę o dodatkowe ćwiczenia
w domu typu 10+30+_=100; 20+30+_=100.
Dziękuję pięknie Dzieciom i Rodzicom za prace na konkurs.
08.06.
Dzisiaj dzieci powinny wręczyć rodzicom zaproszenie na uroczystość pasowania na czytelnika. Kilkoro dzieci ma wiersze. Prawie wszystkie potrafią je recytować. Te, które zapominają proszę o dodatkowe ćwiczenia w domu.
7.06.
Zadanie domowe na czwartek- każdy przygotowuje pracę plastyczną na konkurs. Technika dowolna. Jeśli ktoś użyje kredek to tylko tłustych pasteli. Format A3 lub A4. Najładniejsze prace zostaną wysłane do Warszawy.
Temat pracy: "Co by było, gdyby dinozaury nie wyginęły?".
Proszę na ClassDojo sprawdzić oceny z zachowania i porozmawiać
z dziećmi. Jeżeli nie ma czerwonego światła - wszystko jest
w porządku.
06.06.
Rozmawiamy o Polsce i o Europie.
Dziecko umie wymienić z pamięci sąsiadów Polski. Potrafi wskazać ich na mapie. Zna nazwę pierwszej, kolejnej i obecnej stolicy Polski. Umie wskazać je na mapie. Wie, gdzie na mapie leży Wisła i Odra. Potrafi odczytać nazwy miast, które położone są nad tymi rzekami. Ćwiczy rachunek pamięciowy w zakresie 20. Będzie sprawdzian z dodawania i odejmowania w zakresie 20.
Zadanie domowe na wtorek- czytanie s.30. (Na ocenę najwyższą cały tekst, na niższą - połowa).
24.05.
Zadanie domowe na środę - czytanie Elementarz s. 18-19
12.05.
Zadanie domowe na piątek: czytanie Elementarz część 4, s.4 "Legenda o Lechu, Czechu i Rusie", ( na 5 punktów całość, na 4 punkty połowa tekstu).
W ćwiczeniach powinny być wykonane zadania na stronach 3-4. Kto nie zdążył w klasie - kończy w domu.
11.05.
Zadanie domowe na czwartek: Przepisać zdanie z elementarza s.90 czytanie - wiersz A. Frączek "Alfabet" s.92.
Ciekawa jestem, które z dzieci zapamiętało co jest na zadanie domowe. Jeżeli Państwa dziecko dobrze powtórzyło co jest zadane na jutro, proszę je pochwalić i mocno ukochać :)
10.05.
Zadanie domowe na środę - pięknie czytamy wiersz A. Frączek "DŻ jak ... dżentelmen?".
Zadanie domowe na dzisiejsze popołudnie: dużo zabawy na świeżym powietrzu ze skakanką i piłką. Zaspokojona potrzeba ruchu lepiej wpłynie na funkcjonowanie dziecka zarówno w domu jak i w
szkole.
Zadanie domowe na wieczór: wspólne przyrządzenie kolacji, dziecko bierze aktywny udział.
18 maja o godzinie 16.30 odbędzie się zebranie z Rodzicami. Obecność mile widziana.
09.05.
Na jutro proszę 4 część ćwiczeń. Poznaliśmy już wszystkie litery. Przechodzimy do ostatniej części.
05.05.2016 r.
Dzieci trenują kaligraficzne pismo w ćwiczeniach dodatkowych. Do poniedziałku należy je uzupełnić do s.33.
Czytanie w elementarzu do wyboru s.84 lub s.85.
21.04.
Na jutro dwuznak cz, na poniedziałek sz(wycinanka).
Zbiórka w bibliotece w sobotę o godzinie 10.45. Wybrane dzieci przeczytają życzenia. Obowiązuje strój galowy.
19.04.
Na czwartek wszystkie dzieci powtarzają piosenkę "Alfabet"- Elementarz s. 92
W sobotę nasza klasa została zaproszona do biblioteki na obchody Dnia Książki. Proszę, aby na jutro dzieci napisały krótkie życzenia dla książki i umiały je przeczytać. W drodze do Kudowy przeczytam życzenia i wybiorę kilka osób, które będą się prezentować podczas sobotniego spotkania.
19.04.
Jutro zbiórka pod biblioteką o godz. 8.00. Proszę, aby dzieci wzięły ze sobą chusteczki do nosa i do rąk. Do picia wybieramy napoje z "dzióbkiem", są wygodne podczas jazdy autobusem. Rezygnujemy ze słodyczy, z napojów typu Kubuś, słodkich soków owocowych i napojów gazowanych. Z owoców najlepsze są jabłka, które można pokroić na cząstki i włożyć do niewielkiego pojemniczka. Można wziąć paluszki lub inne ciastka, które dziecko lubi (bez czekoladowej polewy). Oczywiście zdrowe kanapki.
Będzie czas na zakupy, każdy może wziąć drobną kwotę pieniędzy. Proszę o rozmowę na temat bezpieczeństwa i zachowania.
17.04.
Za Panią Profesor M.Żytko polecam Państwu następujące lektury dla dzieci w wieku 7-8 lat. Warto je włączyć do kanonu dobrych książek, które mogą wspierać rozwój emocjonalny i społeczny 7-8-latków.
1. L. Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?
2. M. Lobe, Babcia na jabłoni
3. A. Machowiak, D. Mizieliński, D.O.M.E.K
4. A. Onichimowska, Najwyższa góra świata
5. J. Papuzińska, Jak się koty urodziły
6. M. Strzałkowska, Zielony i Nikt
7. Z. Sverak, Ucieszki Cieszka
8. I. Whybrow, Księga straszliwej niegrzeczności
9. E .Zubrzycka, O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów. Horror mrożący krew w żyłach.
10. L. Bardijewska, Moje nie-moje.
11. L. Bardijewska, Zielony wędrowiec,
12. D. Gellner, Czekoladki dla sąsiadki
13. A. Onichimowska, Sen, który odszedł
14. Polskie baśnie i legendy, t.I , wyd. „Nowa Era” Baśnie z całego świata, t.II, wyd. „Nowa Era”
15.04.
Każde dziecko otrzymało zeszyt ortograficzny poświęcony pisowni wyrazów z ż. Oceniając go będę zwracała uwagę na poprawną pisownię, kształtne litery i estetykę pracy ( czysta, kolorowa). Po
dodatkowych ćwiczeniach w klasie, w piątek będzie dyktando, czyli pisanie ze słuchu. Dodatkowe zadanie to rozsypanka sylabowa
z której dzieci będą układały wyrazy.
14.04.
Zachęcam do zagrania z dziećmi w grę Podwajanie i połowienie. Dla niektórych dzieci trudna, ale dodatkowa zabawa w domu pozwoli pewniej poczuć się w szkole. Chętnym mogę udostępnić plansze.
12.04.
20 kwietnia 2016 roku o godz. 8.00 wyjeżdżamy na wycieczkę do Kudowy Zdroju. Wracamy około godziny 16.00.
W programie wycieczki:
Koszt wycieczki 42 zł.
8.04.
20 kwietnia pojedziemy na wycieczkę tu Wszystkie informacje związane z wyjazdem pojawią się na stronie internetowej. W nadchodzącym tygodniu dzieci dostaną zgody, które Państwo podpiszecie i oddacie wychowawcy.
6.04.
Ćwiczenia z pomysłem cz.3
Strony 39, 40, 41, 42, 43 (bez zadania 4) są zrealizowane. Jeżeli czegoś brakuje proszę uzupełnić.
Czytamy zdania ćw. 3/41
Dzień wolny od zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów klas I – V Szkoły Podstawowej (sprawdzian klas szóstych).
31.03.
Szanowni Państwo!
Dzisiaj w naszej klasie nie było zebrania z Rodzicami, ponieważ kończyłam rozmowy indywidualne.
Ogólne spotkanie planuję na koniec kwietnia o czym Państwa zawiadomię pisemnie przez dzieci i tu na naszej stronie.
22.03.
Dziecko przygotowuje się do czytania i
pisania praktycznie od urodzenia. To, które posiada szeroką wiedzę o świecie, języku i o samym czytaniu (dzięki książeczkom czytanym mu przez dorosłych), ma szansę
w życiu dorosłym stać się biegłym czytelnikiem. Dzieci pozbawione takich doświadczeń znajdują się w grupie wysokiego ryzyka wystąpienia trudności w czytaniu ( w wieku wczesnoszkolnym).
Pomyślmy więc, ile czasu i uwagi poświęcamy dziecku i czy stwarzamy mu okazje do zdobywania różnorodnych doświadczeń. Ważne jest, aby wspólnie wykonywać różne czynności, razem wychodzić,
rozmawiać i bawić się. Dorosły powinien dziecku o wielu rzeczach opowiadać, słuchać go, odpowiadać na jego pytania, czytać mu książeczki. W szkole widzę, które dzieci mają spełnione w/w
warunki. Dzieci te są zawsze zainteresowane nowinkami, umieją słuchać, wspólnie ze mną wykonują różne zadania. Są ciekawe, dociekliwe, zadają pytania, przygotowują dodatkowe zadania, którymi
wzbogacają nasze zajęcia.
Jeżeli porozmawiacie Państwo z dziećmi czego dzisiaj dowiedziały się na zajęciach muzycznych, czego uczyliśmy się wykorzystując nowe pomoce, co muszą zrobić podczas przerwy świątecznej, jak im poszło pisanie z pamięci - będziecie mieć obraz Waszego dziecka w szkole.
Dzisiaj dzieci przyniosły do domu Dzienniczek czytelniczy. W szkole mają wydrukowaną na kartce A4 wieżę czytelniczą. W domu dziecko czyta tekst w ciągu 15 minut. Rodzic kontroluje czas i uzupełnia tabelę. W szkole dziecko oddaje dzienniczek nauczycielowi. Otrzymuje cegiełkę, którą nakleja na wieżę czytelniczą.
Celem wieży jest kontrolowanie czytelnictwa pierwszoklasistów. Motywacja to jak najszybsze uzupełnienie wieży cegiełkami. A na koniec niespodzianki dla zwycięzców.
17.03.
W poniedziałek dzieci przychodzą do szkoły bez tornistrów. Mają wziąć drugie śniadanie i picie. Najlepiej wodę w butelce z dzióbkiem. Z okazji obchodów Dnia Sportu wszystkich obowiązuje strój sportowy (biała koszulka i granatowe spodenki).
Na jutro czytanie - Ćwiczenia z pomysłem s. 22. W ćwiczeniach uzupełniona powinna być strona 22. Proszę, aby dzieci nie uzupełniały s.23.
15.03.
Czytanie - Ćwiczenia z pomysłem s.18 ćw. 2.
Wykonać ćw. 6 i 7/ 19
Poziomy czytania:
Poziom 1(A) Wyścigówka Poziom 2 (B) Harley Poziom 3 (B/C) Rower Poziom 4(C/D) Hulajnoga Poziom 5(D) Bez pojazdu
Proszę zapytać dziecka na jakim jest poziomie czytania. Pracujemy nad tempem.
11.03.
Ćwiczenia z pomysłem cz.3 powinny być uzupełnione do 13 strony. Proszę, aby dzieci nie uzupełniały ćwiczeń na zapas.
Ćwiczymy rachunek pamięciowy z matematyki w zakresie 13.
U niektórych dzieci występują pomyłki w obliczeniach w zakresie 10, typu 8-6, 6-4, 9-7. W obliczeniach wykorzystujemy konkrety. Na tym etapie edukacji matematycznej dobrze jest, aby dziecko
widziało liczbę.
09.03.
Dzieci mają w woreczkach znaki rzymskie do dwunastu i nazwy miesięcy. Uczą się powoli przyporządkowywać znak odpowiedniemu miesiącowi. Uczą się wymieniać w kolejności nazwy miesięcy. Znają datę
swoich urodzin. Mogą bawić się starymi kalendarzami. W nich zaznaczać datę swoich urodzin. Mogą zrobić plakat urodzinowy
i powiesić go w swoim pokoju. Proszę wyznaczyć w dziecięcym pokoju takie miejsce, gdzie będzie można coś zawiesić lub przypiąć.
08.03.
W kościele jest zimno. Proszę, aby na jutrzejszą mszę dzieci były ubrane ciepło, miały rękawiczki i szaliki. Ciepłe buty. Pod kurtkę włożyć ciepły wełniany sweter. W nim na pewno nie zmarzną. Nic tak nie ogrzewa jak prawdziwa wełna. Dzisiaj kilkoro skarżyło się, że im zimno.
Zadanie domowe
Czytanie - Elementarz cz.3 tekst ,,Dbamy o rośliny". Z tekstu wypisać do zeszytu lub na kartkę wyrazy z ,,si" i ,,ś".
Wczoraj rozpoczęliśmy projekt ,,Hodowla roślin". Każdy otrzymał doniczkę, podstawkę, nasiona rzeżuchy. Dzieci przygotowały podłoże i wysiały nasiona. Teraz będziemy obserwować co się będzie działo.
04.03.
Ćwiczenia część 3 s. 3,4,5. Czytanie s. 4 o raku Makarym.
W poniedziałek będziemy sadzić roślinkę. Proszę zapakować do plecaka rękawiczki jednorazowe i starą gazetę.
We wtorek dzieci pójdą na rekolekcje. Zaraz po przyjściu do szkoły wyruszymy do kościoła. W środę podobnie.
01.03.
Na czwartek proszę zapakować do tornistra część 3 ćwiczeń. Proszę sprawdzić zawartość piórników. Dzieci codziennie mają klej
i nożyczki.
Proszę ćwiczyć w domu układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Zapoznajemy się z zegarem.
25.02.
W tym tygodniu zastanawiamy się czym jest Kosmos, co się w nim znajduje, czym są gwiazdy, a czym planety, jak duży jest Kosmos, czy Ziemia jest wyjątkową planetą.
Dzisiaj dociekaliśmy czy coś krąży wokół Ziemi, tak jak nasza planeta krąży wokół Słońca.
Dalej, dlaczego ich zdaniem Księżyc przyjmuje różne kształty. W celu wyjaśnienia tych dwóch zagadnień zbudowaliśmy specjalny model układu Słońce-Ziemia-Księżyc, zwany tellurium.
Wnioski:
Księżyc krążąc wokół Ziemi znajduje się w różnych pozycjach względem Słońca, a kształt widzianego na niebie Księżyca zależy właśnie od tego.
Ziemia okrąża Słońce w ciągu jednego roku.
Księżyc zmienia swój widoczny z Ziemi kształt w zależności od położenia w układzie Słońce-Ziemia -Księżyc. Kiedy znajdzie się między Słońcem i Ziemią, obserwujemy jego zaćmienie. Kiedy to Ziemia leży między Słońcem i Księżycem, obserwujemy pełnię. Półksiężyce są widoczne, kiedy układ Słońce-Ziemia -Księżyc przypomina literę L.
Te wiadomości to czas na domową rozmowę wokół tematu Kosmos.
24.02.
Na piątek dzieci mają wykonać z plasteliny Układ Słoneczny. Można zainspirować się tu.
Liczymy w zakresie 11. Kilkoro dzieci potrzebuje wsparcia
w obliczeniach typu 5+ =10 , 4+ =9, 10 - =3. Proszę liczyć na konkretach ( fasolkach, patyczkach, itp).
Od poniedziałku odbywają się rozmowy indywidualne. Rodzice są systematycznie zapraszani na spotkania z wychowawcą. W tym tygodniu rozmawiam z pierwszą grupą, w przyszłym z kolejną.
19.02.
Dzisiaj wprowadziłam liczbę dziesięć. Zwracałam uwagę, że liczby zapisujemy za pomocą cyfr. Uczymy się rozróżniać pojęcia cyfra - liczba.
W ćwiczeniach powinny być zrobione strony 68-69. Kto nie zdążył kończy w domu.
W zakładce DLA UCZNIÓW 1a zamieściłam wiersz "Lokomotywa", który pomoże rozwiązać krzyżówkę na s.69.
Niektóre dzieci mają trudności z zadaniem 1 s.68. Proszę pomanipulować na konkretach (klockach, fasolkach, koralikach).
Czytanie Elementarz s.69.
Chętne dzieci zapraszam do wzięcia udziału w szkolnym konkursie recytatorskim. Wyłoniony zwycięzca pojedzie na drugi etap konkursu do Boguszowa Gorc.
Szanowni Państwo!
Poniżej są ceny książek. Proszę napisać na kartce, które książki kupujecie dla swoich dzieci. Pozostałe proszę przynieść do szkoły.
16.02.
Dzisiaj poznaliśmy liczbę 9. Do obliczeń wykorzystaliśmy stemple. Rozmawialiśmy o symetrii. Ćwiczyliśmy wycinanie. W domu należy dokończyć aparat, a jutro umieć opowiedzieć o tym co zawiera. W
ćwiczeniach dokończyć zadania na s.60. Przynieść na jutro linijkę
z wyraźną miarką (od zera).
Obejrzeliśmy dwa filmy o Mojo (Modżo). Proszę porozmawiać
z dziećmi o czym były. To bardzo pouczające i mądre filmy (o tym, że nie wolno poddawać się, bo człowiek jest w stanie wszystkiego się nauczyć, tylko musi trenować mózg; o tym, że pomyłki
są dla ludzi, pomyłkę można naprawić i iść dalej naprzód) .
Prawie cała klasa miała odrobione zadanie domowe i była przygotowana do czytania. Dzisiaj po raz pierwszy zastosowałam ocenę koleżeńską. Dzieci bardzo profesjonalnie oceniały czytanie kolegów.
W tornistrach znajdą Państwo cztery książki. Są do przejrzenia
w domu. Jeśli uznają Państwo, że są warte uwagi można je kupić. Są to ćwiczenia dodatkowe do pracy w domu. Nieobowiązkowe.
Polecam "Zielonych Detektywów".
Na jednym pakiecie mają Państwo ceny książek. Książki Wydawnictwa Olimp są po 10 zł. Jeżeli ktoś zdecydowałby się na komplet książek Wyd. Olimp zapłaci 18 zł.
15.02.2016 r.
Na jutro należy zrobić książeczkę o górach (karta z wycinanki). Nauczyć się czytać krótki tekst.
Dzisiaj poznaliśmy rodzinę wyrazów: góra, dom. Proszę porozmawiać z dziećmi jakie wyrazy należą do tych rodzin.
Niewiele dzieci czytało w czasie ferii. Proszę o codzienny trening czytania. Wyuczone w domu czytanie ma być płynne, we właściwym tempie.
Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem będzie blokował dalsze działania np. samodzielne przeczytanie krótkiego zadania tekstowego z matematyki, przeczytanie krótkiego tekstu i uzupełnienie go brakującymi wyrazami, itp.
Proszę, aby dzieci miały ustaloną stałą godzinę uczenia się.
26.01.
SPOTKANIE Z RODZICAMI KLASY 1A ODBĘDZIE SIĘ PO FERIACH W LUTYM.
20.01.
Dzieci uczą się czytać codziennie. Żeby pojawiła się płynność czytania trenujemy czytanie każdego dnia. Jeśli nie zadam dzieciom konkretnego tekstu do nauki- to czytamy zdania w ćwiczeniach,
teksty w elementarzu, które zostały już przerobione. Bądź dziecko samo wybiera tekst, który chce przeczytać.
Staramy się wyrabiać w dzieciach nawyk czytania. Ja w szkole, Państwo w domu. Bez umiejętności czytania i rozumienia tego co się czyta, trudno odnaleźć się w obecnej, codziennej rzeczywistości.
A bez treningu nie ma efektów.
Polecam książkę poniżej. Czytałam dzieciom w klasie. Zapytajcie Państwo o czym była. Można fantazjować bez końca i kształcić wyobraźnię.
14.01.
Praca dzieci podczas zajęć szkolnych jest bardzo zróżnicowana. Duża grupa jest zmotywowana do pracy, chętnie wykonuje zadania. Jest też część, która ma ogromne
trudności z wykonaniem poleceń
(najczęściej dzieci, które nie osiągnęły dojrzałości szkolnej) lub takie, które nie słuchają, bo są w trakcie zajmowania się czymś innym ( nie przynosimy do szkoły zabawek, bo często są
rozpraszaczami uwagi).
Zaprezentuję tu kilka prac dzieci z różnych poziomów.
Tym zajmowaliśmy się podczas dzisiejszych zajęć.
13.01.
Na czwartek dziecko umie czytać - Ćwiczenia z pomysłem s.34 ćw.7 (tekst niebiesko-czarny). Dzieci czytające mogą przygotować tekst
w całości.
Elementarz s. 35 ćw.2 - dzieci wymyślają dalszy ciąg historyjki (ustnie). Mogą też narysować.
08.01.
Na poniedziałek dzieci umieją:
-czytać tekst - Elementarz s.22 (dodatkowo dla chętnych tekst na
s. 26).
-wiązać kokardki.
Mogą poszukać wiadomości o pająkach co powiąże się z dzisiaj poznaną literą ą.
07.01.
Dzisiaj dzieci poznały ę w oparciu o wiersz Jana Brzechwy "Gęś i prosię", tekstu w elementarzu i tekstu w ćwiczeniach.
Do czytania zadany jest tekst w "Ćwiczeniach z pomysłem" s. 18 Dzieci, które nie zdążyły w szkole wykonać zadań na stronach 17,18,19,20 uzupełniają braki w domu.
Od dzisiaj na ClassDojo każdy startuje z czystym kontem. Otrzymuje bonus - 3 punkty. Kto najszybciej do 26 stycznia nazbiera 30 punktów otrzyma niespodziankę. Punkty będą przyznawane za
bezpieczne zachowanie się na przerwach, za aktywność, za kulturę osobistą
i właściwe zachowanie się podczas zajęć. Minusy będą za krzyk, głośne zachowanie się na lekcjach i przerwach, przezywanie, bieganie po klasie i korytarzu szkolnym.
17 grudnia
W ćwiczeniach z pomysłem część 2 dzieci powinny mieć uzupełnione strony : 3, 4, 5 bez ćwiczenia 4, 6,7,8,9,10,11,13,15.
Na poniedziałek proszę o przyniesienie kolorowej skarpetki, której dziecko nie będzie już nosiło, rolkę po papierze toaletowym, kolorową wstążeczkę szer. 1 -1,5 cm oraz 30 kartoników o wymiarach 3 cm x 3 cm. Kartoniki proszę włożyć do woreczka i podpisać. Będą wykorzystywane na matematyce.
15 grudnia
Na czwartek czytanie s. 4 Ćwiczenia z pomysłem część 2 (tekst czarno niebieski). Niektóre dzieci dostały zestaw sylab do czytania. Należy je czytać codziennie po 15 minut.
Dziecko umie wymienić z pamięci siedem poznanych samogłosek: a,e,i,o, ó,u,y. Wie, że oznaczamy je na czerwono.
Nie przynosimy do szkoły zabawek.
3 grudnia
Zadanie domowe na piątek
Na kartce A4 przygotować ilustrowany słowniczek wyrazów z "ó", (król, królowa, mrówka, królik, sójka, wróbel, lód, miód, wiewiórka, ósemka). Proszę, aby praca była wykonana przez dziecko.
Poniżej przykładowe prace. Z zadania zwolniona jest Zuzia i Adaś.
7 grudnia o godzinie 9.00 wyjeżdżamy do kina Victoria w Wałbrzychu. Proszę dzieci o zabranie drugiego śniadania. Zbiórka o 8.50 pod Centrum Kultury ( gdyby padał deszcz lub śnieg spotykamy
się
w naszej klasie).
1 grudnia
Dzisiaj każde dziecko otrzymało do domu informację na karteczce, że jutro kończy lekcje o 12.35. ( środa koniec lekcji 12.35).
Jutro potrzebny będzie klej i nożyczki. Proszę sprawdzić, czy dzieci posiadają w/w. Dzisiaj były braki.
Elementarze i ćwiczenia z wiewiórką zostały w klasie.
Proszę sprawdzić stroje gimnastyczne. Wiele dzieci ma koszulki kolegów, dzieci same nie potrafią wskazać, której koszulki są właścicielem. Proszę podpisać strój gimnastyczny swojego dziecka. Ktoś
ma koszulkę Fabiana. Była podpisana na metce.
Stroje nosimy w worku, w takim jak obuwie zmienne. Z małych foliowych reklamówek wszystko wypada.
26.11.
Czytamy tekst w elementarzu na stronie 74 (czarny druk, chętne dzieci czytają też zielony). Jeżeli widzicie Państwo, że dziecko ma problemy, przygotowujemy zestawy sylab i czytamy sylaby: tu, ta, te, mo, do, ki, ko, lo, ro, we. Można zapisać zestaw sylab na wąskim pasku, jedna pod drugą, np. tak jak poniżej.
ta
te
tu
ki
ko
mo
do
ro
we
W ćwiczeniach z wiewiórką uzupełniamy tylko to co zaznaczyłam czerwoną klamrą.
Niektóre dzieci mają braki, bo pracują na lekcji w bardzo wolnym tempie. Proszę w domu uzupełnić.
23.11.
Na jutro proszę zapakować dziecku kredki pastelowe lub świecowe.
Do środy uzupełniamy literę r R w ćwiczeniach dodatkowych.
W elementarzu na stronie 68 czytamy tekst Rak Makary. Chętne dzieci, które umieją czytać mogą dodatkowo przeczytać tekst zielony.
Zebranie z Rodzicami - środa 16.30. Obecność mile widziana.
O nieobecności proszę powiadomić wychowawcę w celu ustalenia nowego terminu spotkania.
16.11.
Do środy uzupełniamy w ćwiczeniach dodatkowych karty z literą j J (2 strony) i literę s.
Na jutro uzupełniamy zeszyty w linie.
W elementarzu czytamy tekst o Kamili, Kamilu i smokach.
W piątek dzieci będą głośno czytały teksty, które dzisiaj otrzymały do nauki czytania. Teksty powinny być w teczce na dokumenty.
Ci, którzy nie zdążyli w szkole, uzupełniają w domu zeszyt do matematyki.
W zeszycie w linie należy napisać litery i wyrazy. W diagramie ukryło się pięć wyrazów. W szkole je odszukaliśmy i zaznaczyliśmy kolorami. W domu dzieci muszą napisać w liniaturze odnalezione wyrazy.
Proszę luźne elementy, które dzieci wycinały we wtorek włożyć do woreczka lub koperty (materiały dotyczyły Polski i Europy). Tak przygotowane materiały umieścić w teczce na dokumenty.
10 listopada obchodzimy w szkole Święto Niepodległości. Dzieci wezmą udział w uroczystym apelu. Obowiązuje strój galowy.
Środa jest dniem wolnym od zajęć szkolnych.
9 listopada wyjazd do Kamiennej Góry. Zbiórka o godz. 8.00 pod Biblioteką Gminną. Proszę, aby dzieci zabrały drugie śniadanie. Koniec zajęć godz. 12.35.
6 listopada dzieci rozpoczynają zajęcia religią o godz. 9.05. Następnie o godz. 10.00 rozpoczyna się pasowanie. Dzieci przychodzą bez tornistrów. Obowiązuje strój galowy.
Po zakończeniu uroczystości wracamy do naszej klasy na krótki poczęstunek, po czym dzieci wraz z rodzicami idą do domu.
Pasowanie to święto klas pierwszych.
Pozostali uczniowie klas 2-6 mają zajęcia.
5 listopada o godzinie 14.00 zaczynamy przygotowywać aulę do piątkowej uroczystości. Rodzice, którzy zadeklarowali pomoc będą mile widziani.
Dzieci, które nie zdążyły uzupełnić zadań w ćwiczeniach z wiewiórką proszę o uzupełnienie braków s.55-56. Proszę zwrócić uwagę na połączenie litery y z innymi literami, np. tylko, tyle, Tymon. Zwracamy uwagę na prawidłowe umieszczenie litery w linijce.
3 listopada
Na czwartek s.19 w ćwiczeniach dodatkowych.
W ćwiczeniach z wiewiórką powinny być uzupełnione zadania od strony 52 do 54.
Czytamy wyrazy i zdania:
lalka, mleko, kotek, loki, Alek, Tomek, Mila, kakao, kto Kamil;
Kto to? To Mila i kotek.
A tam kto? Tam Milka i Kamila.
Komik to kotek Alka.
2 listopada
Na środę - Ćwiczenia dodatkowe s.18
Głoskujemy wyrazy: motek, kotek, Karol, lalka, koty, Tomek, komik.
27 października
Spotkanie z Rodzicami odbędzie się w czwartek 29.10.
o godz.17.00. Tematyka spotkania Pasowanie na ucznia.
Zadanie domowe na środę - uzupełnić w ćwiczeniach literę eE. Dokończyć album z literą e bez 4 strony ( karty powinny być w teczce).
Czytamy tekst w Elementarzu
To Ala i Emil.
A tam?
Tam Ala, Emil i lama.
Proszę zwrócić uwagę na znak zapytania.
Rodzicom i Dzieciom dziękuję za piękne jesienne albumy, które dzisiaj omawialiśmy i podziwialiśmy w klasie.
22 października
Na jutro proszę, aby dzieci uzupełniły zeszyt(litera t T i dwa zdania pod literą iI). W teczkach są karteczki z sylabami, Dzieci umieją czytać sylaby bez ostatniej kolumny z samogłoską u. Chyba, że ktoś zna litery to czyta wszystko.
21 października
Dzieci przyniosły w teczkach kartki z literą m i t. Mają wyciąć obrazki
i napisy i zakomponować stronę do swojego elementarza. Powinny umieć to zrobić, ponieważ to kolejne strony ich książki, którą tworzą
w klasie. To zadanie jest na jutro.
Na 27 października proszę żeby dzieci zrobiły jesienne albumy. Ma to być praca samodzielna dziecka, jedyne w czym Państwo możecie pomóc to przygotować bazę, na którą dzieci będą przyklejały zdjęcia i podpisy. Bazy mogą mieć kształt liścia, wiewiórki, grzyba, itp.
Ćwiczymy pisanie poznanych liter. Dzisiaj dokonałam analizy. Najczęściej popełniane błędy to niewłaściwe kreślenie liter O, o, a,T. Większość dzieci wymaga dodatkowych ćwiczeń.
Proszę sprawdzić kredki. Grupa dzieci ma połamane i spędza czas na temperowaniu. Później działają z opóźnieniem, przeszkadzają innym dzieciom pracującym we właściwym tempie.
Szanowni Państwo!
Jestem na zwolnieniu do 20 października. Bardzo proszę, o ćwiczenie z dziećmi piosenek, które są w zakładce DLA UCZNIÓW1a. Te piosenki będą śpiewane podczas pasowania w listopadzie.
W okresie mojej nieobecności dzieci będą utrwalać poznane litery. Będą czytać sylaby i krótkie wyrazy oraz teksty wyrazowo-obrazkowe. Zapoznają się z nowymi literami: t T i i I. Będą czytać zdania np. Tam tata i mama. To tata i Ola. To mama, tata, Ala i Molo.
12.10.
Jutro 13.10. obowiązuje w szkole dzień galowy. Bardzo proszę odpowiednio ubrać dziecko.
W Elementarzu na stronie 34 czytamy tekst wyrazowo - obrazkowy. Uzupełniamy ( kto nie zdążył w szkole) strony 34-35 w Ćwiczeniach
z pomysłem.
W piątek dzieci otrzymały karteczki, czy zapewnicie Państwo opiekę dzieciom w dniu 14 października. Dzisiaj dotarło do mnie 13 informacji zwrotnych. Czekam na pozostałe.
01 października
Na piątek uzupełnione "Ćwiczenia z pomysłem" s.26-27 bez ćw. 1/27
28 września
Na wtorek -dzieci przynoszą zabawkę i uzupełnione "Ćwiczenia
z pomysłem" s.20-21
Czytamy sylaby la, al; wyrazy Ala, lala. Piszemy te sylaby i wyrazy.
W szkole dzieci robiły szafy z kartki papieru A4. W środku rysowały przedmioty, w których nazwie występuje l. Na zewnętrznych drzwiach miały napisać wielką i małą literę l i przykleić po 5 liter
l małych
i wielkich wyciętych z gazety.
24 września
Dzieci codziennie noszą do szkoły klej i nożyczki. Dobrze zatemperowany ołówek i kredki.
Mają mieć uzupełnione zadania w "Ćwiczeniach z pomysłem" na stronach od 16 do 19. Wszystkie zadania zrobiliśmy
w szkole. Są jednak dzieci, które nie wykonały zadań w czasie zajęć.
Na piątek dziewczynki mogą przynieść lalki, a chłopcy ulubioną maskotkę.
W zakładce DLA UCZNIÓW 1a są piosenki, które będziemy śpiewać podczas pasowania. Jutro zaczynamy uczyć się "W naszej klasie...".
22 września
Zadanie domowe na środę. "Ćwiczenia z pomysłem" s.17 bez zadania 1. Zwracamy uwagę na prawidłowy sposób trzymania
ołówka podczas pisania liter. Na kartkach A5 (format zeszytu) przykleić wycięte
z gazety litery A a, małe i wielkie.
Jutro witamy jesień ubrani w jej ulubione kolory.
Proszę przynieść na jutro białe, niebieskie i czerwone kwadraty( te
o których pisałam w wyprawce). Włożyć je do woreczka lub koperty
i podpisać.
Niektóre dzieci wymagają dodatkowych ćwiczeń w zakresie motoryki małej. Proszę o zorganizowanie w domu zabaw typu: wycinanie, lepienie, wydzieranie, rysowanie na dużym formacie.
Na slajdach poniżej widać prace dzieci i duże zróżnicowanie umiejętności. Zadanie polegało na narysowaniu wspomnień
z weekendu i wycięciu okularów wzdłuż czarnego konturu.
Dodatkowe zabawy w wycinanie usprawnią rączkę dziecka :)
14 września 2015 r.
Jutro potrzebne będą białe koszulki, takie jak na w-f. Najlepiej, żeby dzieci miały je włożone na siebie.
Do środy zbieram wycinanki samoprzylepne. Proszę je podpisać.
W środę będziemy malować farbami akwarelowymi. Proszę przynosić farby do szkoły. Będą przechowywane w szufladkach.
W środę 16 września o godzinie 15.30 zapraszam na Spotkanie
z Rodzicami. Obecność mile widziana.
W poniedziałki 14 września i 21 września dzieci będą miały dodatkową godzinę w ramach projektu "Nie pal przy mnie proszę". Zajęcia zakończą o 13.25.
Na środę 09.09. - samodzielnie narysowany przez dziecko portret. Rodzice mogą podpowiedzieć kolor oczu. Format pracy A5.
7 września wykonywaliśmy zadania na stronie 4 i 5 (Ćwiczenia
z pomysłem część 1). Do domu zadałam zadanie 3 s.5 Należy obrysować po śladzie domki i drzewa, następnie pomalować każdy domek innym kolorem.