Na wtorek 10.04. umiem na pamięć piosenkę Majki Jeżowskiej "Guma do podskoków".
Znam zabawki, kosi-łapki
Bierki, berki, ciuciubabki
Jawor jaworowi ludzie
Stary niedźwiedź co się budzi
Jak się zbudzi to nas zje
- Każdy lubi inną grę
Ref. Hop! Hop! do góry!
Wszyscy razem jak kangury
Ty i ty i ty i ty
Hop! do naszej gry!
Hop! Hop! jak żaby!
Zapraszamy do zabawy
Niepotrzebne jest nam nic
Tylko gumy metr i hyc!
Guma, guma do podskoków
Na podwórkach, obok bloków
Na chodnikach, w szkołach, w bramach:
Na-do, do-za, na-za, za-na!
Pół skakanki i pół procy
Od południa do północy
I na nowo od śniadania:
Na-do, do-za, na-za, za-na!
Gra w zielone, gra w komórki
W "lata ptaszek po podwórku"
W kotka - myszkę, w owce - wilka
Jest tych zabaw sto i kilka
W pomidora, w chowanego
A ja wolę coś innego!
Ref. Hop! Hop! do góry!...
Guma, guma do podskoków. . .
Na środę opisz swój koszyk wielkanocny. Pamiętasz, że pracę wykonujesz na kartce A4. Dzielisz ją na połowę. Pierwsza część to opis, druga to rysunek koszyka.
Pamiętasz, że opis składa się z trzech części:
1. wstęp,
2. rozwinięcie,
3.zakończenie.
Podczas pisania uwzględnij kształt, wielkość, kolor, materiał, z którego jest zrobiony, co zawiera. Ogólne wrażenie.
Praca ma być bezbłędna ( skorzystaj ze słownika ortograficznego:) ). Zdania rozwinięte.
OPIS
KRYTERIA OCENIANIA
Uczeń:
- pisze na temat zdaniami w większości rozwiniętymi,
- uwzględnia trójczłonowość opisu (wstęp, rozwinięcie, zakończenie),
- układa spójny tekst,
- dobiera właściwe przymiotniki do określenia cech przedmiotu,
- stosuje akapity,
- posługuje się bogatym słownictwem,
- pisze czytelnie,
- stosuje właściwe znaki przestankowe,
- pisze poprawnie ortograficznie.
Czy znasz parki narodowe występujące w Polsce? Umiesz je wymienić i wskazać na mapie? To zadanie na najbliższy tydzień. 16 lutego będziesz umiała/umiał wskazać na mapie poszczególne parki i
przedstawisz plan wyprawy do wybranego przez siebie parku. Uzasadnisz, dlaczego wybrałeś/wybrałaś ten park.
Pomoże Ci strona internetowa
http://lekcjeznatury.mos.gov.pl/odkryj-parki-narodowe
Ćwiczenia dodatkowe s.26-27.
Zadanie domowe na poniedziałek: wykonam reklamę przyprawy lub zioła.
Nacobezu do reklamy przyprawy lub zioła:
1. W mojej pracy znajdą się następujące elementy:
· co to jest (np. pnącze, roślina zielna),
· kraj pochodzenia, odmiany (jeśli są),
· wygląd ( krótki opis),
·
własnoręcznie wykonany rysunek lub zdjęcie (może być ilustracja
z gazety, puste opakowanie po przyprawie),
· hasło reklamowe.
2. Reklama będzie estetyczna i kolorowa – ma przyciągać uwagę.
3. Zadbam o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną.
Możesz skorzystać ze strony: